Hur vi började
Kubicom startade 2015 med fokus på att primärt hjälpa lastbilsåkerier. Utgångspunkten var konkret: papperslappen behövde bli digital. Problemet var bara att det saknades bra lösningar, och de system som fanns pratade inte med varandra. En åkare som körde för fem olika kunder behövde fem olika system eller appar.
Så vi började bygga. Först med digitala följesedlar, sedan med mer funktionalitet efterhand som användarna var redo. Allt anpassat efter hur man faktiskt jobbar i fält, inte hur någon på ett kontor tänker att man gör.
2020 tog vi nästa steg. Vi insåg att anpassade lösningar för enskilda kunder inte räckte, det som behövdes var en gemensam grund för alla. Vi började bygga, och engagerade oss i utvecklingen av branschens standarder så att informationen kunde flöda oavsett vem som skickade eller tog emot.
Idag är Kubicom plattformen som förbinder leverantörer, beställare och kommuner i bygg och anläggning. Vi bygger fortfarande tillsammans med er som använder oss varje dag. Det är så vi fortsätter att bli bättre.
